نكت متزوجين مصرية جريئة 2024 قوية جدا لن تتوقف عن الضحك

نكت متزوجين مصرية جريئة 2024 قوية جدا لن تتوقف عن الضحك
نكت متزوجين مصرية

نكت متزوجين مصرية جريئة 2024 قوية جدا لن تتوقف عن الضحك وغيره من شخصيات عالم الزواج المصرية المشهورة في نكات المتزوجين، سواءً من مساطيل أو محششين أو سواهم، إذ يتداول الناس في الشارع المصري هذا النمط من النكت بأسلوب ساخر من باب التسلية لخلق أجواء المرح، لهذا يوفر موقع ويكي الخليج بالتالي عدد منها مع صور لأجملها.

نكت متزوجين مصرية جريئة واحد شاف بنت حلوة أوي عجبته قالها تتجوزيني يا حلوة؟؟ قالتله طبعاً لأ !!!، المهم الواد عاش حياته بسعادة، والبنت فضلت معنسة ببيت أهلها.
نكت مصرية عن الزوج النكدي واحد نكدي ومبحبش مراته، بيوم من الايام اتخطفت وطلب الخاطف منه فدية عشان يردهاله، وبعتله صباعها عشان بيهدده، راح مكلمه أنا مش متأكد يا ريت تبعتلي راسها ساعتها حتأكد وكافئك.
نكت للكبار عن الزواج واحد بيناجي ربه ويقول الناس كلها بتتخطب وبتتجوز وبتجيب ولاد وبتتبهدل في الحياة، وأنا مفيش إلا مبروك مبروك مبروك، الحمد لله إنه تاب علينا من الحاجات الوحشة دي.

نكت متزوجين مصرية قوية جريئة تضحك "+150 نكتة مصرية عن الزوج النكدي"
نكت متزوجين مصرية قوية جريئة تضحك "+150 نكتة مصرية عن الزوج النكدي"

اقرأ أيضًا: نكت مضحكة نمل

نكت متزوجين مصرية جريئة

اللهجة المصرية هي اللهجة الأكثر تداولاً بعالم النكتة والأجواء المرحة، نظراً لبساطة كلماتها التي باتت معانيها مفهومة لدى كافة الشعوب العربية، ومن نكات المتزوجين المصرية التالي:

  • واحد فرفور أوي متجوز ومراته في المستشفى قاعدة بتولد وتصرخ من وجعها، وهو قاعد برا ويبكي ويلطم في وشوا ويقول يا ربي سامحني، أنا السبب في اللي حصل لها.
  • واحد واحد هو حبيبته للمطعم أول مرة في حياتها، راح ناده للجرسون وطالب منه المنيو بتاع الأكل، وسألها بتاكلي إيه يا عمري، قالتله يا حبيب حاخد واحد منيو زيّك.
  • وحدة يتنصحها صاحبتها “خلي بالك من جوزك وراقبيه، أما ييجي البيت حطي أيدك على كتفه وشوفي إذا كان عليه شعر بنات، واعرفيها من لون شعرها”، لما رجع البيت عملت بالنصيحة ملقيتش حاجة، قالتله من القرعة دي اللي انتا كنت معاها يا خاين.

نكت متزوجين مصرية قوية جريئة تضحك

اقرأ أيضًا: نكت سخيفة عن النمل سمجة ومضحكة

نكت مصرية عن الزواج تضحك جدا

حتى تكون النكتة ناجحة، وتتوفر فيها أسباب الفرفشة وإثارة الضحك من القلب، لا بدّ من احتوائها على مواقف محرجة أو كلمات يتم التلاعب بمعانيها أو المبالغة فيها، ومن أمثلة ذلك من اللهجة المصرية ما يلي:

  • واحد متجوّز جامع عدد من الرجالة على القهوة وبينصحهم، الواحد أما يقوم من النوم أول حاجة لازم يبوس مراته وياخد رضاها، فقله واحد من القاعدين؛ واللي مهواش متجوز يعمل إيه؟؟ قله لازم يبوس ايده وش وضهر على النعمة اللي هو بيها.
  • واحد سهران مع مراته وببصلها لاحظ إنها سرحانة في دنيا تانية، راح قايلها بتفكري بإيه يا حلوة؟؟، قالتلو زي انتا ما بتفكر انت دي الوقت، راح مفنجر عينيه ورازعها بالألم وقلها حتتجوزي عليا يا بنت الإيه.
  • واحدة بتسأل خطيبها هو انتا مفهومك أيه عن الحب بين اللي بيحبوا بعضيهم، قالتله فكرة بسيطة جداً جداً، حمار عمال يكدب وبقرة مجنونة مصدقاه على طول.

نكت مصرية عن الزواج تضحك جدا

اقرأ أيضًا: نكت مصرية مضحكة

نكت متزوجين للكبار فقط مصرية

النكت التي توجّه لفئة الكبار تتضمن أفكار يجب ألا تسرد أمام الصغار، ولربما تكون عصيّة عند مستويات فهمهم، ومن أمثلة نكات الكبار ما يروي قصص وطرائف المتزوجين التي لا تحصر، ومنها:

  • واحد بيكلم صاحبه ويقله مالك يا راجل مهموم بقالك يومين، قله والله اتخانقت مع مراتي وقررنا منتكلمش تاني قبل شهر، فسأله للدرجة دي زعلان عشان ما تكلمهاش شهر، قلو لا والله أنا زعلان عشان انتهى الشهر.
  • واحد بيكلم مراته عن جمال حياتهم الزوجية، ويقلها إحنا بنتقاسم كل مشاريع الحياة، إنتي بتطبخي وأنا باكل، وإنت بتغسلي الهدوم وأنا بلبسها، وإنتي تحضري السير وأنا بنام عليه، لمن المشكلة أن في نسوان بتنكر الجميل.
  • واحدة بتسأل جوزها المحشش هو انتا شفت السترتش بتاعي بدور عليه من مبارح، قلها لأَ، قالت مفيش غير الشغالة هيّ اللي واخداه، قالها يا شيخة متظلميهاش، أصلها كانت لابسة أسود مبارح، … المسكين مات في زلة لسان.

نكت متزوجين للكبار فقط مصرية

اقرأ أيضًا: نكت مصرية سخيفة جداً بس تضحك

10 نكت مصريّة جامدة جدا عن الزواج

حتى تكون النكتة عن طرائف الحياة الزوجية “جامدة” كما يصفها المصريون، لا بد أن تتوفر بها البساطة والجرأة والخفة الدم والفكرة المبالغ بها، والأهم من ذلك أسلوب السرد المميز، ومنها:

  • واحد محشش لقا فانوس ولما فركه طلعله منه عفريت فخاف وارتعب، قله العفريت أطلب أمنية؟؟، قاله وربنا ما اعرفش رقمها، …. العفريت قرر ينتحر ويعتزل العفرتة.
  • مفهوم الحب مختلف بين البنات والشباب، فالحب عند البنات من أول نظرة، لكن الحب عند الشباب أكيد من النظرة التانية، لأن النظرة الأولى ليها خصوصيتها وحاجاتها اللي ما يعلمش يها الا ربنا.
  • واحدة متجوزة واحد محشش بتقله إلحق يا أبو محمد محمد بلع جنيه خده للدكتور، قلها قليله بلاش حركات الجنيه دا مخصوم من مصروفه بقية الشهر.

10 نكت متزوجين مصرية جامدة جدا

اقرأ أيضًا: نكت سخيفة عراقية تموت ضحك

صور نكت مصرية عن الزواج

إذا رغب البعض الخروج عن المألوف أو المعتاد في مشاركة الآخرين النكات، فبإمكانه مراسلتهم بواحدة من الصور التالية؛ مما تم تعزيزه بنكتة متزوجين جريئة باللهجة المصرية المحكية، ومنها:

صور نُكت مُتزوجين مصــرية
صور نُكت مُتزوجين مصــرية
صور نُكت مُتزوجين مصــرية
صور نُكت مُتزوجين مصــرية
صور نُكت مُتزوجين مصــرية
صور نُكت مُتزوجين مصــرية

اقرأ أيضًا: نكت مضحكة قصيرة للاطفال باللغة العربية

مقالات مقترحة

نرشح لك المزيد من المقالات المقترحة الآتية:

وبهذا القدر من المقترحات لمقالات النكت المسلية يكون الختام؛ بعدما تم سرد نكت متزوجين مصرية جريئة تضحك “+150 نكتة مصرية عن الزوج النكدي”، وتعزيز المقال بصور جاهزة لأجملها.

اقرأ أيضًا:

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *